Hogy jön a nyuszihoz a Vaillant gázkazán?

A Vaillant cég

Számos iparágban találunk hatalmas ünnepségeket, hogy a cég tízedik, tizenötödik, netán huszadik születésnapja alkalmából micsoda akciókat tart. Ilyenkor mindig mosolyoghatnékom van. Gondoljunk csak meg, hány olyan vállalat létezik a világon, akik már a századfordulón plakátoltak. Vegyük azt a bizonyos kopasz krapekot, amint a habokból kidugva buksiját egy bizonyos keserű likőrért rajong. De, hogy túl messzire ne távolodjak az italoktól, vagy egy bizonyos üdítőital, ami állítólag feloldja a fogakat, mégis előszeretettel locsoljuk a torkunkba a mérgét. Érdekes, hogy mindkét recept titkosított. Mindenesetre a Vaillant cég is beállhat az éllovasok közé a sorba, hiszen 1874-ben jegyezték be, lassan százötven éve. Ezek a kis mitugrászok meg a huszadikat ünnepelgetik. Kacag a májam!

A Vaillant meg a nyuszi

Ha elég messzire megyünk vissza az időben egyre mókásabbak lesznek a logók. Szerintem legalábbis. Napjainkban sokkal jobban ragaszkodnak a cégek egy-egy koncepcióhoz, a márkanév, a logó színek, a betűtípus és a kép is mind egy egységet alkot, része egy elképzelésnek. Anno ez nem teljesen volt így.

Nem tudom, láttatok-e már olyan összeállítást – általában unaloműző, melóban görgetem a postokat típusú oldalakon fordul elő, amiket valamiért mindenki ismer, de senki sem ismeri el, hogy ismeri – ahol századforduló utáni, fekete fehér képeken kisgyerekek pózolnak a húsvéti nyuszival. Némely húsvéti nyuszi egyenesen félelmetes. De volt nyúl, és ez a lényeg, nem? Hát a logóval is így voltak valahogy. Kell? Lesz! Van köze a gázkazánhoz a nyuszinak? Nem igazán.. Illetve most már igen, ugyanis a Vaillant készülékek mindegyikén ott figyel a nyuszika, immár több, mint száz éve.

Persze ennek a logónak is megvolt a maga evolúciója. Attól, hogy már korán megvolt, még nem lett azonnal tökéletes. Kezdjük ott, hogy az alapító Johann Vaillantnak nem a nyuszi volt az első ötlete. Mi tagadás, nekem se egy nyuszi lett volna az első ötletem. Ugyanakkor bármivel próbálkozott, nem tudta jól meghonosítani, nem volt az eredménnyel elégedett. Aztán egyszer csak ül remscheidi portáján a teraszon olvasgatja a húsvét vasárnapi lapot, ahol az egyik oldalon meglátja a nyuszit. Olyannyira megtetszett neki a kép, hogy megszerezte a kizárólagos szabadalmi jogait és azóta az a nyuszi a Vaillant nyuszi. A kapcsolatra máig nem derült fény, vélelmezhető, hogy nem is volt igazán. Ellenben volt neki kellő figyelemfelhívó stílusa és ez a lényeg. Az biztos, hogy aki látott már gázkazán áruházat, látta már a nyuszit, és miután én is jódarabig gondolkodtam azon, hogy hogy is jön a kazánhoz a nyúl, valószínűleg ugyanezen okból, szinte mindenkinek megmarad a fejében a Vaillant gázkazán.

A Vaillant gázkazán Magyarországon

A Vaillant termékei már 1904 óta kaphatóak kicsiny hazánkban, de majd száz év telt el, mire leányvállalatot is alapítottak határainkon belül a németek. Ez több előnnyel jár. Míg korábban csak a termékekhez lehetett hozzájutni, ma már a komplett szolgáltatáscsomagot is megkapjuk vele. Mire gondolok itt? Hát ha Vaillant gázkazánt veszünk, a Vaillant által képzett szerelő érkezik majd beüzemelni. Szervízelés esetén nem Németországból, hanem egy helyi telephelyről, lényegesen gyorsabban kapjuk meg a cserealkatrészeket és a szakembereknek is rendszeres továbbképzések, megbízások állnak rendelkezésére. Ez azt jelenti, hogy online, mint a https://www.ventil.hu/vaillant-gazkazan/152.1.chtml kínálatában is, biztosak lehetünk benne, hogy a termék garanciális és lesz ki beüzemelje, segítsen a szervízelésben. Mert igen kellemetlen egy olyan műszaki termék – bármily kiváló minőségű legyen is – birtokában lenni, ami aztán tönkremenetelekor hónapokig áll üzemen kívül, míg érkezik valaki, aki ért is hozzá.

Our boiler in the flat

Megújuló energiák és a Vaillant

A nyuszi igazán zölden gondolkodik. A Vaillant készülékek mindegyike bővíthető különféle rákapcsolt energiatermelőkkel. Ilyen lehet a napkollektor, szélerőgép, melyek együttes erővel segítenek, hogy az otthon melege ne hagyjon mély ökológiai lábnyomot.

A cég emellett igen precíz, ahogy azt egy német gyártóról gondolná az ember. Minden dolgozó egyedi azonosítóval bír, ennek révén egyedi felelősséggel is tartoznak az egyes munkafolyamatokért. Minden részegységet külön minőség-ellenőrzés felügyel, de a termékek elszállítását megelőzően is tartanak egy szúrópróbaszerű ellenőrzést, melynek keretein belül három-tíz terméket emelnek ki. Ezeken ilyenkor egy teljes minőségi és működési ellenőrzést végeznek. Ilyen szigor mellett nem csoda, hogy a cég szavatolja a teljes körű minőségbiztosítást, és bátran él azzal a kijelentéssel, hogy számára az üzletfelek elégedettsége és az innovatív, kiemelkedő minőségű megoldások az igazán fontosak.

Nyuszi ide vagy oda, a német márka bizony már jó százötven éve van a piacon, irányt mutat, minőséget ellenőriz, és néha megújul, de van, volt és lesz. Úgyhogy, ha a nyusziról nem mindenkinek a Húsvét ugrik be, vagy legalábbis másodjára eszébe jut a gázkazán, akkor elmondhatjuk, hogy a logó választás sikeres volt. És nagyon úgy tűnik, hogy így van. Tízből hét ember tudja, mit jelent a nyuszis gázkazán.

Share this Post